Sting Category

Pages

Alanis Morissette Category

Tuesday, April 15, 2014

Hanez Suraya Belum Terdesak Atau ‘Terduduk’


Cik Siti Online

Hanez Suraya Belum Terdesak Atau ‘Terduduk’

hanez suraya
Kuala Lumpur: “Saya masih boleh cari makan dan menjalani kehidupan dengan selesa. Tidaklah sampai ke tahap terdesak atau ‘terduduk’, kata pelakon Hanez Suraya berhubung tanggapan terbaru mendakwa kerjayanya semakin merudum kebelakangan ini akibat kontroversi hubungan cintanya beberapa bulan lalu.Hanez yang dihubungi semalam berkata, persepsi itu tidak benar sama sekali kerana kerjayanya berjalan dengan lancar dan menerima tawaran lakonan secara konsisten.“Tipulah kalau saya kata benda-benda berlaku ini tak meninggalkan kesan. Impaknya memang buruk tapi rezeki tetap ada.“Saya berlakon macam biasa dengan tawaran tetap ada. Saya hidup dengan selesa dan tidak sampai ke tahap terduduk atau ‘jatuh’ seperti yang sesetengah pihak harapkan,” katanya.Timbul dakwaan kerjaya seni aktres itu terjejas termasuk digugurkan daripada kontrak duta produk berikutan kontroversi percintaannya dengan suami orang.Terdahulu, bulan lalu, Hanez turut diugut bakal diboikot oleh pihak tertentu gara-gara isu hubungan cintanya itu.Hanez berkata, dia turut menolak tuduhan kononnya cara dan ketegasannya dalam menangani kontroversi itu memakan diri termasuk kerjayanya. “Saya bukan lantang bersuara selama ini, tapi cuba menjadi diri sendiri dan mempertahankan hak saya saja.“Kalau tak suka, tak apa tapi janganlah menghukum secara keterlaluan seolah-oleh artis tidak boleh langsung melakukan kesilapan,” katanya.Tambahnya, dia juga berasa pelik dengan konspirasi pihak tertentu yang dilihat seolah mahu menjatuhkan dirinya berterusan.“Bila jadi macam ini, betullah seperti dikatakan orang kalau yang baik, orang tak nampak tapi yang buruk sekelip mata saja kena hentam.“Kadang-kadang niat kita untuk berkongsi sedikit kehidupan peribadi akhirnya disalah ertikan dan mengundang masalah pula,” katanya.Ketika ditanya mengenai desas-desus pembatalan kontraknya sebagai duta produk kecantikan, Hanez berkata, dia tidak mahu mengulas lanjut untuk menjaga hubungan baik dengan banyak pihak. Sumber


Penyokong Bikin Kecoh di Stadium Perak


Cik Siti Online

Penyokong Bikin Kecoh di Stadium Perak

Bola tu bulat..Ada masa pasukan yang kita sokong menang ada masa pula kalah. Kalah atau menang tu adat permainan dan kita perlu terima dengan hati yang terbuka. Jangan disebabklan sebiji bola kita bergaduh dan berpuak-puak pula. Harus diakui bukan semua penyokong tapi sikap segelintir fans yang menyebabkan semua terpalit sama.

Ipoh: Empat penyokong Perak ditahan polis kerana merusuh dengan membaling batu, suar, mercun dan pelbagai objek ke dalam padang serta penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) selepas menyaksikan pasukan mereka tewas 1-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, di sini malam tadi.

Kekecohan itu turut mengakibatkan jurgambar NSTP Supian Ahmad dan beberapa penyokong JDT turut cedera akibat dibaling objek keras termasuk batu. Difahamkan, dua anggota polis termasuk FRU turut cedera pada mata dan kepala akibat dibaling batu oleh penyokong terbabit.

POLIS terpaksa menahan sebahagian penyokong Perak dari menyerbu ke arah penyokong JDT.

Kekecohan dikatakan mula tercetus di bahagian tempat duduk penyokong pelawat apabila sebahagian besar penyokong tuan rumah menyerbu dan membaling pelbagai objek.

Situasi semakin tegang menyebabkan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) mengarahkan penyokong JDT masuk dan berkumpul di padang bagi mengelak daripada dibaling dan bertembung dengan penyokong Perak yang semakin tidak terkawal. 

Menjelang tengah malam ini, FRU mula menggunakan gas pemedih mata dan jentera menyembur air ke arah kumpulan penyokong Perak yang enggan bersurai manakala empat penyokong turut ditahan.

Keadaan mula reda apabila penyokong JDT diiring polis keluar dari stadium hingga menaiki bas mereka sebelum kenderaan polis turut mengiring mereka ke plaza tol Lebuhraya Utara Selatan.

Kekecohan malam ini bagaikan mendapat petanda awal apabila dua bas yang membawa pasukan dan penyokong JD disembur dengan cat bertulis 'This is Ipoh', pagi semalam.

Kedua-dua kenderaan itu yang diparkir di kawasan tempat letak kereta sebuah hotel tempat pasukan pelawat menginap di Ipoh. Sumber


Monday, April 14, 2014

Giveaway Simple-Simple by Shad


Cik Siti Online

Giveaway Simple-Simple by Shad

Greetings and Assalamualaikum to all.
Jemput Join ya.


Klik Banner untuk Join

Senarai Hadiah

R Series Luxury Set from Cosway x2
Novel Pilihan Sendiri x5
R Series Hand & Body Lotion x3
Bawal Plain + Cute Brooch x3
Top-up RM5 x5

Due Date : 21 April 2014










Sunday, April 13, 2014

(GAMBAR) Tudung Bawal Gaya Mawar Fizo Omar


Cik Siti Online

(GAMBAR) Tudung Bawal Gaya Mawar Fizo Omar

Belum pun reda isu pasal rampasan tudung yang dilakukan pihak Fareeda hingga menerima pelbagai kecaman peminat. Pendapat Cik Siti lah sekarang ramai peniaga pakaian dan tudung yang membawa jenama muslimah tapi harga yang mereka tawarkan memang tak ingat dunia. 

Susah nak cari rekaan muslimah dengan harga sederhana. Kalau ada yang berkenan di hati,  bila tengok harga mahal pulak. Bukan semua orang berkemampuan.

Sebelum ada anak dulu memang Cik Siti selesa bertudung bawal..Tapi sejak ada anak dan timbul fesyen tudung awning ni Cik Siti terus jatuh suka sebab senang..Faham-fahamlah bila ada anak tak ada masa nak pin-pin tudung ni..Bila tudung berawning terus je sarung ke kepala dan siap..

Tapi bila masuk kat blog yunabella.blogspot.com Cik Siti suka pulak tengok stail tudung bawal yang cuba ditonjolkan pemilik blog. Simpe but nice. Nampak juga macam tudung yang ada brand pulak. Pemilik blog ni namakan gaya tudung ni , tudung bawal Mawar Fizo Omar. 






Mesti cuba nie:-



mesti ada pin, dan brooch besar, pastikan jarum panjang,jadi senang nak pin .



Guna bawal biasa je, pastu samakan yang depan .


Pandangan dari belakang


Boleh pin kat belakang untuk nampak lagi kemas , tak nak letak pun boleh :)


Start gumpalkan tudung , boleh start dari tengah tudung atau jarak sejengkal macam tu 


Lipat tudung secara menaik 


cuba lipat siap-siap dan terus pin atau pun, buat satu-satu macam dalam gambar 


Bajet lah nak singkat atau labuh. sebab tu kena pin kena panjang

Selesai pin memang akan messy macam ni . Just adjust dan cantikkan lipatan tu


Satukan hujung yang bercabang 


pin kat belakang tudung yang di kemaskan tu 


Siap ! Kalau rasa singkat  boleh turunkan lipatan tu atau jangan pin belakang tudung :)
Rasanya gaya sesuai ni nak pergi mana pun senang dan ringkas .

selamat mencuba ya ;)

Sumber


Friday, April 11, 2014

Shila Amzah berentap lagi di pentas "I Am a Singer"


Cik Siti Online

Shila Amzah berentap lagi di pentas "I Am a Singer"


shila hamzah

Penyanyi kebangaan tanah air, Shila Amzah bakal berentap lagi dalam pertandingan "I Am a Singer" pada 11 April (hari ini) dengan format yang baru iaitu lima finalis musim kedua akan berentap dengan lima lagi finalis musim pertama.

Perkara tersebut telah dimaklumkan oleh syarikat rakaman Shila, Warner Music menerusi satu kenyataan emel, di mana turut menyatakan penyanyi berusia 23 tahun itu berasa teruja dan bersyukur apabila sekali lagi akan berentap di pentas "I Am a Singer".

"Alhamdulillah, saya berjaya mara ke pusingan kedua ini. Saya akan menyanyi solo dan hanya undian daripada peminat yang akan menentukan sama ada saya berjaya merangkul sebagai juara atau tidak.

"Saya berharap rakyat Malaysia dapat mendoakan kejayaan saya dan saya ingin ucapkan terima kasih kepada semua yang tidak henti menyokong saya sejak saya bergelar sebagai seorang penyanyi."

Selain Shila, seorang lagi penyanyi dari Malaysia, Gary Chaw juga merupakan lima finalis "I Am a Singer" musim kedua juga bakal berentap. Sumber



Mini GA I Love Monopod By Emas Putih


Cik Siti Online

Mini GA I Love Monopod By Emas Putih

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

banner GA

Hadiah :
1 x Monopod bernilai RM45
15 x Button Badge Limited Edition by Emas Putih
10 x Bookmark Limited Edition by Emas Putih

Mini GA ini Seminggu Sahaja !! Syarat simpler giler!!
Nak join sila tekan banner di atas :)


Thursday, April 10, 2014

Penculik minta tebusan RM36.4 juta


Cik Siti Online

Penculik minta tebusan RM36.4 juta


pelancong china yang di culik di samporna

Pada 2 April, pelancong China Gao Hua Yuan (gambar), 29, dan pekerja resort warga Filipina Marcy Darawan, 40, diculik dari Singamata Reef Resort di Semporna oleh tujuh lelaki bersenjata dipercayai kumpulan militan Abu Sayyaf.

Kumpulan penculik dua wanita itu meminta wang tebusan sebanyak RM36.4 juta bagi membebaskan wanita China yang juga seorang pelajar, Gao Hua Yuan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihaknya menerima nota daripada kumpulan penculik tersebut yang meminta tebusan sebanyak 500 juta peso atau RM36.4 juta. 

"Kami telah menghantar satu pasukan untuk melakukan rundingan dengan orang tengah yang telah dipanggil ketika ini," katanya kepada pemberita di sini Khamis.

Katanya, wang tebusan itu hanya melibatkan Hua Yuan tetapi tiada tuntutan terhadap seorang lagi mangsa yang merupakan pekerja wanita resort itu berasal dari Filipina, Marcy Dayawan atau Mimi. - Sumber


Wednesday, April 9, 2014

Lelaki vs Wanita


Cik Siti Online

Lelaki vs Wanita


Entri di malam hari..

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”





























Tuesday, April 8, 2014

Jom Blogwalking Bersama Blogger 2014


Cik Siti Online

Jom Blogwalking Bersama Blogger 2014

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


     Syarat-syaratnya :
1. Follow blog Aini yang cute ni. kalau tak nak, its okay :)2. Buat entri bertajuk "Jom Blogwalking Bersama Blogger 2014"3. Tampal banner Aini yang comel tu dalam entry

Segmen ini akan berlangsung bermula 13/3/2014 sehingga 13/4/2014. Dua peserta (topreferral) akan menerima topup RM 5. selain itu, 5 peserta bertuah akan dimasukkan dalam bloglist Aini pada bulan April nanti.

Jadi, jom ramai-ramai kita eratkan ukhuwah kita sesama blogger! 
Rakan blogger yang nak join Jom Blogwalking Bersama Blogger 2014, sila klik banner di atas atau klik SINI



Segmen : Bloglist April 2014 [Yana_Pink_Blossom]


Cik Siti Online

Segmen : Bloglist April 2014 [Yana_Pink_Blossom]

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Syarat-Syarat Segmen :
(1) Follow blog Yana Pink Blossom *Wajib*
(2) Like page : Fanpage Yana Pink Blossom *Wajib*
(3) Klik A| B | C (Sehingga habis loading + printscreen) *Wajib*

Hadiah Misteri
1 x pemenang bagi komen entri segmen yang terbanyak di blog korang 
2 x pemenang (by Random.org)

Semua peserta Segmen akan disenaraikan dalam Bloglist Yana_Pink_Blossom (April 2014)
printscreen:







Monday, April 7, 2014

6 Alasan Suami Berlaku Curang


Cik Siti Online

6 Alasan Suami Berlaku Curang


suami curang

Hubungan suami isteri adakalanya hambar dan muncul pelbagai masalah apabila usia perkahwinan mencecah 10 tahun. Kadang-kadang tak sampai 5 tahun usia perkahwinan pun suami sudah mula buat hal. Kenapa boleh jadi sebegitu rupa?

Berikut merupakan 5 alasan mengapa si suami berlaku curang:

1. Zuriat

Isteri tidak dapat atau tidak mampu memberikan zuriat. Zuriat merupakan antara perkara penting dalam sesebuah perkahwinan. Ya ini memang benar tapi kita tidak boleh menyalahkan isteri kerana ini semua ketentuan dan kehendaknya. Siapalah kita untuk mencabar kekuasaanNya,betul tak? Ini semua dugaan yang Allah berikan untuk menguji kita tentang ikatan perkahwinan.Tetapi alasan ini seringkali digunakan oleh si suami untuk mencari yang lain.

2. Tabiat

Memang tertekan kalau suami tabiatnya suka berpoya-poya.Manusia boleh berubah tapi  itu semua atas kehendak sendiri.Kalau suami memang nak berubah, sebelum kahwin pun dia dah fikir nak berubahkan? 

3. Pergaulan

Ini memang banyak terjadi, kadang-kadang si suami tiada pun niat nak curang tetapi di sebabkan bergaul dengan kawan-kawan yang suka mencabar maka terjadinya perkara yang tidak diingini. Bila kawan-kawan mula mencabar ego si suami, mulalah dia nak 'test market' juga.

4. Mudah Jemu

Jemu!!…Lelaki curang kerana mereka cepat jemu dan bosan dengan wanita yang sama setiap masa. huhu. Bila dah jemu, mulalah mencari yang lain. Yang mana sebenarnya, selepas beberapa 'yang lain' itu adalah wanita yang sama sahaja. Kesiankan orang perempuan! 

5. Seks Merundum

Menjaga hubungan seks memang amat penting kerana faktor ini sangat penting buat si suami. Tapi kita hanya manusia biasa, kadang-kadang isteri sibuk menguruskan rumahtangga sehingga terlupa untuk menjaga penampilan diri dan lain-lain. Perkara ini juga sering dijadikan alasan bagi si si suami untuk mencari yang lain.

6. Tidak Tahan Godaan

Tidak dinafikan wanita diluar sana pun apa kurangnya suka mengoda. Walaupun tahu lelaki tersebut telah berkahwin makin mereka sangat seronok dan sukakan cabaran memikat lelaki yang bergelar suami orang. Kebanyakan lelaki memang tidak tahan godaan. Niat  dihati nak setia tetapi baru kena cuit sikit dah jatuh terguling. 

Jika awal perkahwinan dibina atas dasar benar-benar ikhlas dalam mencari kebahagiaan dan keredhaan dariNya, In sya Allah tidak ada satu pun alasan yang akan diberikan untuk melakukan kecurangan.


Sunday, April 6, 2014

Pelat


Cik Siti Online

Pelat

Ditertawakan rakan hanya kerana bunyi aneh dalam setiap sebutan yang ‘terlahir’ di bibir. Bahkan, ada meniru intonasi percakapannya dengan gaya jenaka. Orang yang pelat risiko untuk rasa rendah diri itu lebih tinggi. Malahan, ia turut membabitkan emosi dan mental seseorang. Semoga kita akan lebih peka dengan orang terdekat yang pelat. Jangan suka-suka mempersendakan kekurangan seseorang.

Apa itu pelat?  Pelat adalah salah satu masalah sebutan atau kecelaruan pertuturan  iaitu individu yang tidak dapat menyebut sesuatu perkataan dengan jelas dan betul. Pelat ni kalau bahasa mudahnya seseorang yang tak dapat nak sebut sesuatu huruf konsonan dengan betul. Tapi ada juga yang memahami pelat dengan maksud yang berlainan dengan mengertikannya sebagai loghat,  iaitu kelainan dalam sesuatu bahasa yang menjadi ciri golongan tertentu dalam kalangan penuturan bahasa tersendiri. 

Sejak dulu lagi ramai yang beranggapan bahawa pelat adalah disebabkan oleh lidah yang pendek. Sebenarnya, tiada istilah lidah tebal dan pendek. Ini kerana panjang lidah untuk setiap orang tidaklah terlalu berbeza.

Pernahkah anda diperiksa oleh doktor berkaitan hal ini?

Sebenarnya bukan lidah yang pendek, tetapi kerana wujud perbezaan pada bahagian yang dinamakan ‘frenulum linguae’, yang menyebabkan gangguan untuk melafazkan suatu huruf atau lebih dikenali dengan istilah pelat.

frenulum linguae punca pelat

‘Frenulum Linguae’ dapat dilihat apabila anda menggerakkan lidah ke atas. Ia kelihatan seperti tisu yang menghubungkan dasar mulut dengan lidah. Perbezaan panjang dan pendek ‘frenulum linguae’ inilah yang menyebabkan lidah sukar bergetar lalu menyukarkan seseorang menyebut huruf berkenaan.

Penyelesaian untuk hal ini ialah dengan menjalani terapi pertuturan (speech therapy) dengan syarat, memang tiada kelainan atau gangguan kesihatan lain yang boleh menyebabkan keadaan yang anda hadapi ini.

Terapi ini merangkumi pergerakan nafas atau penyebutan huruf tertentu yang sukar bila dilakukan tanpa bantuan pakar kerana melibatkan koordinasi lidah dan bahagian lain di rongga mulut. Justeru, pakar menyarankan supaya mendapatkan nasihat pakar terapi pertuturan berhampiran anda. Sumber

P/s: Piere Andre dan Lisa Surihani  kedua-duanya pelat dalam menggunakan konsonan ‘S’ dan ‘R’. tapi ramai sahaja peminat mereka.


Saturday, April 5, 2014

Video: Bayi Yang Baru Lahir Enggan Untuk Melepaskan Ibunya


Cik Siti Online

Video: Bayi Yang Baru Lahir Enggan Untuk Melepaskan Ibunya



Video comel  di atas adalah contoh yang sempurna untuk menunjukkan ikatan batin antara ibu bapa dan anak. Ikatan batin ini merupakan salah satu daripada perasaan kuat yang setiap manusia pasti alami. 

Selepas lahir melalui pembedahan caesarean, bayi yang baru lahir ini diberikan kepada ibunya untuk sentuhan kulit ke kulit. 

Bayi ini melekat ke muka ibunya: Gembira!. Cuba untuk mengambil ia untuk mandi: sedih!. Comel sangat kan. Ia adalah mustahil untuk jururawat mengambil bayi untuk dibersihkan. Air mata tidak berhenti sehingga dia kembali kepada ibu. 

Video ini telah  menjadi  viral dan telah dilihat oleh berjuta-juta pengguna.

Cik Siti pun dah berulang kali tengok video ni..:D


Wednesday, April 2, 2014

Diboikot? Shila Amzah duduki tangga tercorot dalam I Am A Singer


Cik Siti Online

Diboikot? Shila Amzah duduki tangga tercorot dalam I Am A Singer


 Penyanyi bertaraf antarabangsa, Shila Amzah telah mengejutkan ramai pihak terutama para peminatnya apabila menduduki tangga keenam pada minggu ke-12 dalam program nyanyian berbentuk realiti di China.

Shila yang cantik memakai busana berwarna hijau lumut itu telah menyampaikan lagu berjudul "Yang Chong" dilihat berjaya menyampaikan emosi lagu itu sehingga para penonton terpukau dengan persembahannya.

Kedudukannya dalam program terbitan Hunan TV itu dilihat jatuh merundum kerana pada minggu sebelumnya dia telah menduduki tangga pertama apabila mempersembahkan lagu nyanyian Adele yang berjudul "Rolling In The Deep" dengan begitu menarik sekali.

Dalam pada itu, ramai berpendapat bahawa kemungkinan Shila diboikot berikutan ketidakpuasan rakyat China terhadap insiden MH370.

"Shila tetap akan meneruskan perjuangannya di sana dan tetap optimis untuk mengharumkan nama negara. Ketika insiden MH370 berlaku, Shila tetap dilayan baik oleh peminatnya disana," jelas Fauziah Sharman, ibu Shila kepada Harian Metro.

Lagi beberapa gambar Shila Hamzah di I Am A Singer.

 




 




-


Tuesday, April 1, 2014

Mangsa Yang Diragut Pula Bantu Peragut


Cik Siti Online

Mangsa Yang Diragut Pula Bantu Peragut

Cik Siti: Sayangnya badan tegap lengan ketak-ketak tapi nak senang dengan cara yang mudah. Mudah-mudahan lepas ni dia dapat hidayah.

Kuala Lumpur: “Tolong selamatkan saya.” Itu jeritan lelaki berusia 28 tahun selepas terperangkap dalam lubang di Sungai Klang berhampiran Pasar Seni di sini, semalam.

SUSPEK dibawa keluar dari dalam lubang di Sungai Klang berhampiran Pasar Seni.

Dalam kejadian jam 12.15 tengah hari, lelaki berasal dari Pekan, Pahang itu dilaporkan terjun ke dalam sungai berkenaan untuk bersembunyi apabila dikejar orang ramai selepas meragut beg tangan milik seorang wanita berusia 35 tahun juga kakitangan sebuah bank di kawasan berkenaan. 

Menurut sumber, suspek menjerit meminta pertolongan daripada mangsa dan beberapa orang awam lain bagi membantu mengeluarkannya daripada lubang berkenaan selepas kakinya tersangkut. Suspek dilaporkan panik apabila air sungai berkenaan tiba-tiba naik mendadak. 

“Mangsa yang bersimpati dengan nasib penjenayah terbabit segera menghubungi polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) sebelum usaha mengeluarkan lelaki terbabit dilakukan. Usaha mengeluarkannya mengambil masa sejam sebelum lelaki terbabit terus ditahan polis,” katanya.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad ketika dihubungi berkata, kejadian berlaku apabila suspek meragut beg tangan mangsa yang berjalan bersama rakan di Lebuh Pasar Besar, di sini. Sumber