Sting Category

Pages

Alanis Morissette Category

Wednesday, April 23, 2014

Resepi Chocolate Lasagna


Cik Siti Online

Resepi Chocolate Lasagna

‪السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Chocolate Lasagna

Resepi ni Cik Siti cilok semata-mata dari facebook Resepi Pastry. Nampak menyelerakan bukan? Cik Siti  share supaya anda pun terliur macam Cik Siti juga..hehe. Ada pasang angan nak buat tapi tak tahu tahun bila boleh siap.

Bahan-Bahan A:

36 ketul oreo dikisar (ambil krimnya sekali) 
6 sudu besar butter dicairkan 
Campurkan kesemua bahan di atas dan gaul rata. Ketepikan. 

Bahan-Bahan B:

200 gm cream cheese 
1 cawan Non-dairy whipping cream 
100 gm gula kastor (boleh juga guna gula aising jika suka)
2 sudu besar susu segar 

Cara-Cara:

1. Pukul cream cheese sehingga lembut. 

2. Kemudian masukkan gula kastor atau gula aising dan pukul lagi sehingga ianya lembut dan gebu. 

3. Masukkan susu segar dan pukul sebati. Ketepikan. 

4. Di dalam bekas yang lain, pukul Non-dairy whipping cream hingga kental. 

5. Kemudian campurkan ke dalam adunan cream cheese tadi dan kaup balik sehingga sebati. Masukkan ke dalam piping bag. 

Bahan-Bahan C (CHOCOLATE COCONUT PUDDING):

1/4 cawan tepung jagung 
1/2 cawan gula kastor 
1/8 tsp garam 
1 1/2 cawan susu segar + 1 1/2 cawan santan pekat 
185 gm dark chocolate, dicincang 
1 tsp esen vanilla 
1 tbsp serbuk koko 

Cara-Cara:

1. Campurkan tepung jagung bersama gula dan garam ke dalam bekas. 

2. Kemudian campurkan susu segar dan kacau perlahan. Masak di atas double boiler dengan api sederhana. Sentiasa menggaul adunan sehingga ianya sebati dan pekat (15 - 20 minit). Boleh guna hand whisk . 

3. Tambahkan coklat cincang dan kacau selama kira-kira 2 - 4 minit atau sehingga puding kental. 

4. Kemudian alihkan dari api dan masukkan esen vanilla. Kacau rata. 

5. Sejukkan dan ketepikan. 

** Note : Tapis puding dengan menggunakan penapis sekiranya puding yang terhasil itu berketul-ketul.

Cara Melapis:

1. Masukkan sedikit biskut oreo kisar (bahan A) ke dalam bekas yang digunakan. 

2. Kemudian picitkan adunan bahan-bahan B di atasnya. 

3. Lapis di atasnya dengan chocolate coconut pudding dan ratakan. 

4. Picitkan lagi adunan bahan-bahan B di atasnya. 

5. Taburkan dengan chocolate chips, biskut oreo kisar dan sedikit parutan coklat. 

6. Sejukkan di dalam peti ais sebelum dinikmati.

Selamat Mencuba 


1st Mini GA by NaNie DeaN


Cik Siti Online

1st Mini GA by NaNie DeaN

‪السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

 banner 1st Mini GA by NaNie DeaN
Klik banner utk join
         Simple rules:

Follow blog NaNie DeanCopy banner dan link kan semula ke entry niBuat entry dengan tajuk: 1st Mini GA by NaNie DeaNDah settle semua, tinggalkan link entry tu di ruangan komenPemenang akan di pilih berdasarkan cabutan bertuah oleh anak2 KN (cabut nombor)
         Hadiah:

         2 pemenang utama:
         Sebuah buku yang dipilih sendiri di MPH online berharga RM25 dan ke bawah

        5 pemenang saguhati:
        Cenderahati dari Terengganu


        Giveaway bermula 20 April 14 dan tamat pada 4 May 14.



Tunang Shahrizal Jaszle Akhirnya Undur Diri


Cik Siti Online

Tunang Shahrizal Jaszle Akhirnya Undur Diri

‪السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

edzwani akhirnya memutuskan mengundur diri, Shah jazlee memiliki kekasih baru.


Biarlah Saya Undur Diri – Dugaan demi dugaan yang terpaksa Redzwani Puteri, 26, terima sejak bergelar tunangan kepada Shahrizal Jaszle atau Shahz Jaszle. Dan akhirnya selepas mendapat tahu tunangnya mempunyai hubungan dengan wanita yang dikenali sebagai Hanis Husna,Redzwani mengakui perasaan sayangnya terhadap lelaki itu sudah pun pudar. Tiada apa yang perlu ditangiskan. Tiada apa yang perlu dikesalkan. Seharusnya Redzwani Puteri bersyukur kerana Shah Jaszle mengakui sudah mempunyai kekasih baru. 
shahrizal jazle dan kekasih barunya

Cik Siti harap kali ini Redzwani Puteri benar-benar sudah melupakan dan tidak lagi menyimpan perasaan cinta terhadap Shah Jaszle. Berkata kepada Mstar Online, mengakui tidak lagi mempunyai perasaan sayang terhadap pelakon tersebut. Kata Puteri:-

Biarlah saya undur diri. Mereka (Shahrizal dan Hanis) mengaku mereka adalah sepasang kekasih. Maka tiada lagi kewujudan saya.

Tentang apa yang telah berlaku, tiada apa yang saya boleh katakan. Mereka pun telah membuat kenyataan masing-masing. Jadi, tak perlulah saya cakap panjang lebar. Semoga mereka bahagia dan berjaya dalam karier masing-masing.

Saya di sini baik-baik sahaja, Alhamdulillah. Saya juga ingin memohon maaf atas kelewatan saya untuk mengulas tentang perkara ini. Harap, semua faham dengan keadaan saya.

Dengan ijazah doktor yang bakal diterima oleh Redzwani Puteri pasti ramai lelaki lain di luar sana yang akan merebut cintanya. Percayalah akan ada pengakhiran yang menggembirakan buat anda. Yang penting tumpukan perhatian terhadap pelajaran terlebih dahulu. Pedulikanlah orang yang tidak pandai menghargai segala jasa dan pengorbanan kita. Marilah kita doakan yang terbaik buat Redzwani Puteri. Sumber


Giveaway Tasbih Pesona By Ayu Zan


Cik Siti Online

Giveaway Tasbih Pesona By Ayu Zan

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Klik banner untuk join

GA tamat pada Ahad 27/4/2014. Pemenang akan dipilih melalui cabutan bertuah.



Giveaway Tasbih By Ayu Zan


Cik Siti Online

Giveaway Tasbih By Ayu Zan

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Klik banner untuk join

GA tamat pada Ahad 27/4/2013. Pemenang akan dipilih melalui cabutan bertuah.



Monday, April 21, 2014

10 Barang Yang Kanak-kanak Selalu Telan


Cik Siti Online

10 Barang Yang Kanak-kanak Selalu Telan

magnet dalam perut bayi

Bayi sering menggunakan mulut mereka untuk belajar tentang benda baru,dan mereka mula memasukkan  apa-apa sahaja ke dalam mulut mereka bermula usia 6 hingga 9 bulan, apabila mereka membangunkan keupayaan untuk mencengkam. Kewaspadaan adalah kunci utama untuk ibu bapa.

Di sini Cik Siti senaraikan barang-barang yang bayi selalu tertelan, disamping cara untuk mengelakkan masalah pada masa akan datang.

1. Duit Syiling

Mengapa menelan syiling begitu biasa untuk kanak-kanak ? "Syling mudah dijumpai, " Dr Jana menerangkan. Untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini , simpan barang  atas rak yang tinggi.

2. Barang Kemas

Tindik telinga bayi menyebabkan kebanyakan bayi tercekik. Ramai ibu bapa tergesa-gesa untuk memakaikan anak-anak barang kemas. Seeloknya pakaikan mereka anting-anting  bila mereka telah besar sedikit.

3. Butang

Kanak-kanak cepat membesar jadi ibu bapa perlu membeli lebih kerap pakaian, yang menjelaskan mengapa ibu bapa suka membeli pakaian yang lebih murah. Tetapi  risiko yang lebih besar menanti anak anda kerana jahitan yang tidak kemas memungkinkan butang  tertanggal dan terus menelan seperti Jellybean.

4. Pil

Meninggalkan suplemen dengan mangkuk sarapan anda atau meletakkan dua Excedrin di kaunter bilik mandi adalah perkara biasa bagi kebanyakan pasangan. Tetapi kebanyakan kemalangan berlaku dari  "apa-apa yang cenderung untuk dibiarkan duduk di dalam jangkauan bayi, " kata Dr Jana.

5. Bateri

Bateri butang yang terdapat dalam jam tangan , kamera, dan alat bantuan pendengaran adalah yang paling biasa dimakan. Oleh kerana bersaiz kecil, bayi mendapati bateri ini mudah ditelan. Oleh kerana ianya bertoksik , bateri terperangkap dalam esofagus atau perut boleh menyebabkan kakisan dinding lapisan usus , membiarkan bakteria usus memasuki perut dan menyebabkan muntah darah dan maut.

6. Rambut

Kanak-kanak menggulung dan bermain dengan rambut mereka, dan beberapa memasukkannya ke dalam mulut mereka, dia memerhati . Sesetengah kanak-kanak menjumpai segumpal rambut, atau koleksi rambut dalam perut, yang doktor mesti buang melalui pembedahan..

7. Magnet

Magnet kecil boleh menjadi longgar dan tidak sengaja ditelan. Hubungi doktor dengan segera jika anda mengesyaki anak anda telah menelan magnet. Jika magnet pecah dalam badan dan masuk ke dalam perut, bahagian-bahagian yang pecah boleh menarik ke arah satu sama lain dan mewujudkan satu lubang di dalam perut dan usus dinding.

8. Paku , Skru & Klip Kertas

Berhati-hati dengan pengendalian alat kecil di sekeliling bayi anda. Paku, skru, dan klip kertas mudah jatuh dan cenderung untuk hilang dalam permaidani tebal. Jika tertelan, alat-alat logam yang tajam boleh menusuk atau terjebak dalam lapisan usus anak anda. Berhati -hati dan hubungi doktor anda atau dapatkan rawatan perubatan dengan segera sebaik sahaja anda mengesyaki tertelan. 

9. Makanan

Kekacang, biji benih, anggur, popcorn, ketulan daging,kerepek, dan lobak merah antara makanan yang menjadi punca utama bayi tercekik. Apa-apa yang cukup kecil untuk terperangkap dalam tekak berpotensi untuk menjadi punca tercekik. Kecil, objek keras seperti  kacang boleh terperangkap dalam saluran udara kanak-kanak, yang membawa kepada jangkitan.

10. Alatan Seni Kraf

Alatan seperti stapler, krayon dan Play-Doh juga boleh menjadi ancaman kepada anak anda. Kanak-kanak mudah tertarik pada benda yang berwarna warni. Untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini , simpan alatan atas rak yang tinggi setelah digunakan.

Senarai Semak Ibu Bapa 

1. Tahu gejala. 

Mencari tanda-tanda tercekik seperti batuk, tercungap-cungap, bunyi berdecit, dan kesukaran pernafasan. Jika anak anda tiba-tiba bercakap dengan suara yang parau. Tanda-tanda ini boleh menunjukkan  potensi tersumbat dalam saluran udara. Berhati-hati dan hubungi 911. 

2. Tentukan bahaya. 

Objek menghakis atau toksik seperti bateri, magnet, duit syiling, atau pil boleh menyebabkan masalah yang serius di dalam perut dan lapisan usus. Panggil 911 serta-merta. 

3. Memahami apa yang selamat. 

Menelan krayon, butang, dan Play-Doh mungkin tidak mengancam. Jika item tidak tajam, menghakis, atau  tidak menyebabkan tersumbat yang besar, ia boleh  melalui badan tanpa sebarang kesan negatif. Double check dengan doktor anda untuk kepastian. 

Pastikan bahawa bayi anda tidak mempunyai akses kepada permainan anak-anak yang lebih tua. Mengajar kanak-kanak lebih tua menyimpan mainan mereka dan bermain di kawasan di luar had kepada bayi. Anda juga mesti memastikan bahawa mana-mana permainan, anak patung, atau haiwan yang anda berikan bayi anda adalah selamat untuk beliau, tanpa bahagian-bahagian kecil yang mungkin longgar. 

Dan sekali lagi, adalah penting untuk anda dan semua penjaga atau pengasuh bayi anda untuk mengetahui CPR.


Bapa Bunuh Anak OKU


Cik Siti Online

Bapa Bunuh Anak OKU

Baca tajuk sahaja dah buat Cik Siti rasa sebak.Tergamak seorang bapa membunuh anaknya yang cacat. Anak tu pun tak minta dilahirkan di dunia ni dalam keadaan cacat. 

gambar budak cacat kena bunuh bapa

Shenyang: Seorang kanak-kanak cacat, Yu yang berusia setahun empat bulan dibunuh oleh bapa kandungnya.

Si bapa, Feng memberi anaknya itu makan racun serangga dan kemudian menekup mulut dan hidungnya dengan pita pelekat apabila dia mendapati anaknya masih hidup.

Bagi memastikan anaknya benar-benar mati, dia meletakkan mangsa di dalam beg dan mecampakkan beg itu dari jambatan setinggi lima meter.

Beberapa pekerja binaan menjumpai beg yang mengandungi mayat kanak-kanak yang ditekup dengan pita pelekat pada hidung, mata dan mulutnya.

Polis tiba di tempat kejadian mengesahkan kematian kanak-kanak itu.

Orang ramai yang berada di situ memberitahu, kanak-kanak itu berusia dua tahun.
Sumber


Wanita Ini Ketagih Minum Darah


Cik Siti Online

Wanita Ini Ketagih Minum Darah


Michelle sedang minum darah

Dikenali sebagai Michelle, wanita itu mengakui, sejak 10 tahun lalu dia meminum darah termasuk darah manusia. Dia meminum setiap minggu dan jumlah itu jika dikumpulkan boleh memenuhi 23 tab mandi.

'Saya ketagih darah sama seperti seseorang yang ketagih rokok''.

''Darah itu saya minum ketika saya membaca, berehat atau melukis,''katanya.

Bekerja sebagai pelukis tatu,Michelle,29, berkata kadang-kadang darah itu dicampur dengan sup atau ditumis.

Michelle juga mengakui lebih menggemari darah babi berbanding lembu kerana rasanya yang keras serta lebih masin.

Pada masa yang sama, Michelle juga telah minum darah manusia dan berpendapat darah lelaki berbeza rasa dengan darah wanita.

Walaupun ketagih, Michelle tidak menganggap dirinya 'pontianak' sebaliknya manusia biasa yang sangat menikmati kesedapan darah.

Katanya, dia menghisap darah terus dari tangan teman lelakinya, Johnny seminggu sekali. Setiap hisapan boleh berlangsung antara 30 saat hingga lima minit.

''Ianya tidak membahayakan sesiapa kerana hanya orang yang rapat dengan saya dihisap darahnya dan mereka telah disahkan bebas daripada sebarang penyakit, termasuk HIV," katanya.

Ketagihan itu bermula sejak Michelle di usia remasa lagi. Katanya ketika itu dia tertekan, dia menoreh tangannya dan tertarik melihat darah itu mengalir.Sejak itu Michelle sudah meminum kira-kira 4,500 liter darah.

Ibunya juga mengetahui mengenai tabiat aneh ini.

"Ibu saya menangis sebaik saja saya memberitahunya dan menganggap anak gadisnya pelik,"katanya.

Lagi gambar Michelle sedang menikmati darah..Sila jangan muntah darah ye..:P

Michelle minum darah menggunakan sudu

michelle sedang mengacau darah


Michelle minum darah yang dibuat sup






1st GIVEAWAY BY DIANARASHID.COM


Cik Siti Online

1st GIVEAWAY BY DIANARASHID.COM

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


klik banner utk join ye.. :)

Tarikh tutup penyertan adalah pada 1-5-2014 jam 12 malam. Pemenang akan diumumkan seminggu kemudian berdasarkan random.org.untuk senarai hadiah sila rujuk sini.



Sunday, April 20, 2014

Gambar Sabun Mandi Yang Kreatif


Cik Siti Online

Gambar Sabun Mandi Yang Kreatif

Sekali pandang pasti anda tidak menyangka ianya adalah sabun mandi. Gambar yang cik siti kongsi ini  semua adalah sabun kreatif dari seluruh negara. Ada beberapa rekaan nampak menyelerakan tapi yang pasti ianya bukan untuk dimakan.

Yang pasti jangan biarkan anak-anak bermain dengan sabun ini tanpa pengawasan orang dewasa..





























Saturday, April 19, 2014

Tips Berpakaian Untuk Wanita Rendah


Cik Siti Online

Tips Berpakaian Untuk Wanita Rendah

fesyen sesuai untuk si rendah
 
Memiliki saiz badan yang kurang tinggi atau rendah biasanya menjadi halangan kepada seseorang wanita itu untuk mengaya sesuatu fesyen dan mengekspresikan fesyen tersebut dan ada sesetengahnya yang menggangap untuk kelihatan tinggi haruslah menggunakan kasut bertumit tinggi.

Di sini cik siti nak berkongsi tips dengan anda bagaimana untuk kelihatan tinggi melalui pemakaian anda yang mana pasti ianya akan meningkatkan lagi keyakinan diri anda.  Percayalah untuk kelihatan tinggi tidak perlulah menyakitkan badan dengan menggunakan kasut tinggi kerana mengikut kajian pemakaian kasut tinggi tidak baik untuk kesihatan.

Tip-tip yang boleh anda praktikkan untuk kelihatan tinggi bak model:

1. Warna pakaian

Pilihlah Baju Dengan Satu Warna. Ternyata dengan menggunakan baju satu warna juga dapat membuat tubuh kamu terlihat lebih tinggi, jadi perhatikan juga ketika memilih baju T-shirt, pilihlah yang satu warna atau yang lebih dominan sebagai warna dasar.

Elakkan pakaian dengan warna yang terlalu terang. Warna baju yang terlalu terang dan cerah akan semakin menyerlahkan bahagian- bahagian yang anda ingin sembunyikan. Warna baju hitam dan biru laut merupakan pilihan yang paling tepat untuk membuat tubuh kelihatan lebih ramping. Warna gelap pada juga akan menambah kesan tinggi pada tubuh anda.
 
2. Motif atau corak pakaian

Pilihlah pakaian yang bermotif garisan vertikal yang bergaris nipis dan berjarak agak rapat. Kalau boleh pakailah skirt blaus, t-shirt dan gaun bergaris kerana garis vertikal ini akan membuat tubuh anda nampak lebih tinggi. Elakkan memilih motif garis yang horizontal atau melintang kerana garis horizontal ini boleh menonjolkan lekuk tubuh kita.
 
- Atas

Leher yang di-ekspos akan menampilkan kesan tubuh yang tinggi dan ramping. Cuba kenakan atasan dengan kolar V-neck. Jika anda mengenakan blazer atau cardigan, biarkan terbuka tanpa dikancing untuk ilusi garis vertikal. Elakkan gunakan syal atau atasan turtle neck kerana boleh menutupi bahagian leher dan menyamarkan tulang selangka kita.

- Bawah

Untuk kelihatan lebih tinggi anda juga boleh pakai seluar yang panjang dan menutupi sampai ke bahagian kasut. Elakkan juga seluar yang tidak menjulur sampai pergelangan kaki.

Jika anda suka pakai skirt, jauhkan skirt yang terlalu pendek atau terlalu panjang. Skirt yang terlalu pendek akan membuat kaki anda kelihatan lebih besar, sementara skirt yang terlalu panjang hanya akan menampakkan tubuh anda lebih kelihatan lebih gemuk.

3. Ukuran pakaian

Anda juga perlu mempertimbangkan ukuran pakaian yang anda gunakan. Pilihlah pakaian yang sederhana dan sesuai dgn susuk tubuh anda. Apabila ukuran pakaian yang kita pilih sesuai tentunya akan menampakkan anda lebih tinggi. Cuba tambahkan tali pinggang untuk menimbulkan ilusi pinggang yang ramping

Elakkan memilih pakaian yang terlalu ketat atau terlalu longgar. Ini adalah salah kerana pakaian yang terlalu ketat akan menampakkan kekurangan pada tubuh anda, sementara pakaian yang terlalu longgar hanya akan menutupkan kelebihan dan kekuatan yang boleh anda tonjolkan.

4. Postur

Postur tubuh merupakan elemen yang sangat penting dalam penampilan seseorang. Yang dimaksudkan postur di sini adalah sikap dan pembawaan tubuh. Postur tubuh yang kurang baik tidak akan membantu anda untuk kelihatan lebih ramping. Selain itu, perkara tersebut juga menyerlahkan rasa tidak selesa dan kurangnya keyakinan diri. Sebab itu, berdirilah tegak jika anda ingin kelihatan lebih ramping dan yakinlah pada diri yang walaupun anda tidak tinggi tetapi sekurang-sekurang anda bijak berfesyen.

Kesimpulannnya fesyen itu dapat membantu untuk anda nampak lebih tinggi dan juga fesyen itu boleh membantu anda nampak lebih menarik. Hakikatnya walaupun setinggi mana pun anda jika anda pandai mengayakan pakaian, pastinya akan kelihatan lebih elegan dan tinggi tanpa perlu mengenakan kasut tumit tinggi. 
 


Thursday, April 17, 2014

7 Tips Memutihkan Ketiak Dan Celah Peha


Cik Siti Online

7 Tips Memutihkan Ketiak Dan Celah Peha


lelaki yang putih ketiak

Bagi wanita asia celah ketiak hitam seperti normal kerana dipengaruhi beberapa faktor seperti genetik dan pengumpulan sel kulit mati akibat perpeluhan kerana cuaca yang agak panas. Mengidamkan ketiak dan celah peha yang putih tak salah tapi kena la usaha sikit. Di sini cik siti nak kongsi beberapa tips yang cik siti cilok dari beberapa sumber.

Cukup melakukan 7 perawatan untuk mengatasinya dengan menggunakan bahan  yang murah dan mudah di dapati. 

1. Scrub lemon/Limau nipis

Kerana kandungan vitamin C sangat tinggi, buah lemon sangat sesuai di gunakan untuk memutihkan kulit ketiak. Caranya sangatlah mudah, cukup lakukan scrub ketiak rutin dengan memakai buah lemon. Kerana lemon ada dua fungsi iaitu memutihkan kulit juga membuat ketiak anda jadi segar dan wangi. 

2. Lulur kunyit 

Kunyit bukan sahaja digunakan untuk memasak tapi juga bermanfaat untuk mencerahkan kulit. Beberapa produk lotion pun ada yang menggunakan kunyit sebagai bahan pemutih semulajadi. Anda tidak perlu susah payah menggilingnya, cukup beli saja di pasar yang  sudah dijadikan serbuk. Caranya cukup mudah larutkan 2 senduk serbuk kunyit dalam air dan oleskan di ketiak. Bilas sesudah dibiarkan beberapa minit. 

3. Yogurt dan susu

Yogurt dan susu banyak mengandung asam laktat, iaitu bahan  yang mampu memutihkan ketiak secara semulajadi. Campurkan yogurt  dengan beberapa sudu susu. Kemudian oles sebagai scrub dan biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan rutin setiap minggu untuk mendapat hasil yang diidamkan.

4. Timun

Efeknya yang menyegarkan dapat membantu melembabkan kulit, mengatasi kulit berminyak bahkan dapat digunakan untuk memutihkan ketiak. Untuk mengatasi ketiak hitam caranya sangatlah mudah, cukup haluskan timun dan maskerkan pada ketiak anda. Sesudah di biarkan selama 12-17 minit, bersihkan dengan air yang bersih. Untuk mendapatkan hasil yang terbaik, seminggu buat 2-3 kali. 

5. Betik dan Madu

Betik dan Madu tidak hanya enak makan, tetapi juga memiliki manfaat memutihkan ketiak. Kandungan asam arkobat yang terdapat pada betik  dapat mempercepat pengelupasan sel kulit mati pada kulit. Sedangkan Madu memiliki kandungan vitamin C dan polifenol yang berguna untuk mencerahkan kulit ketiak. Caranya, ambil 1/4 buah betik mengkal kemudian haluskan dengan blender.Tambah 2 senduk makan madu dan oleskan di ketiak. Biarkan selama kurang lebih 20 minit, kemudian bilas dengan air bersih.

6. Baking Soda

Biasanya digunakan untuk membuat kek atau kuih tapi sebenarnya boleh digunakan untuk memutihkan ketiak juga. Baking soda memiliki kalsium yang boleh mengangkat sel kulit mati. Caranya cukup mudah ambil secubit, larutkan dalam air dan oleskan diketiak. Gosok selama kurang lebih 2 hingga 3 minit kemudian bilas dengan air bersih.

7.Ubat gigi

Picit sebesar kacang soya ubat g.igi dan coletkan pada hujung jari dan kesat di bahagian lipatan/ ketiak yang gelap. Bersihkan dengan air bersih. Jangan teruskan tips ini kalau tiba-tiba kulit merah-merah. Itu maksudnya kulit anda sensitif.

Tips Tambahan


Ketika mencukur bulu ketiak, berhati-hatilah. Jangan sampai menggores kulit ketiak, kerana akan membuat kulit ketiak stres dan berpeluh. Pilihlah alat cukur yang betul-betul tajam, bersih dan cukur pada satu arah saja supaya tidak menyebabkan iritasi


Memang cara ini akan mengambil masa untuk menampakkan hasil , tapi hasilnya akan lebih natural dan cantik selamanya. Semuanya bergantung pada anda sama ada mahu yang cepat atau lambat . Mendapatkan kulit cantik tak harus mahal kan?


Tuesday, April 15, 2014

Hanez Suraya Belum Terdesak Atau ‘Terduduk’


Cik Siti Online

Hanez Suraya Belum Terdesak Atau ‘Terduduk’

hanez suraya
Kuala Lumpur: “Saya masih boleh cari makan dan menjalani kehidupan dengan selesa. Tidaklah sampai ke tahap terdesak atau ‘terduduk’, kata pelakon Hanez Suraya berhubung tanggapan terbaru mendakwa kerjayanya semakin merudum kebelakangan ini akibat kontroversi hubungan cintanya beberapa bulan lalu.Hanez yang dihubungi semalam berkata, persepsi itu tidak benar sama sekali kerana kerjayanya berjalan dengan lancar dan menerima tawaran lakonan secara konsisten.“Tipulah kalau saya kata benda-benda berlaku ini tak meninggalkan kesan. Impaknya memang buruk tapi rezeki tetap ada.“Saya berlakon macam biasa dengan tawaran tetap ada. Saya hidup dengan selesa dan tidak sampai ke tahap terduduk atau ‘jatuh’ seperti yang sesetengah pihak harapkan,” katanya.Timbul dakwaan kerjaya seni aktres itu terjejas termasuk digugurkan daripada kontrak duta produk berikutan kontroversi percintaannya dengan suami orang.Terdahulu, bulan lalu, Hanez turut diugut bakal diboikot oleh pihak tertentu gara-gara isu hubungan cintanya itu.Hanez berkata, dia turut menolak tuduhan kononnya cara dan ketegasannya dalam menangani kontroversi itu memakan diri termasuk kerjayanya. “Saya bukan lantang bersuara selama ini, tapi cuba menjadi diri sendiri dan mempertahankan hak saya saja.“Kalau tak suka, tak apa tapi janganlah menghukum secara keterlaluan seolah-oleh artis tidak boleh langsung melakukan kesilapan,” katanya.Tambahnya, dia juga berasa pelik dengan konspirasi pihak tertentu yang dilihat seolah mahu menjatuhkan dirinya berterusan.“Bila jadi macam ini, betullah seperti dikatakan orang kalau yang baik, orang tak nampak tapi yang buruk sekelip mata saja kena hentam.“Kadang-kadang niat kita untuk berkongsi sedikit kehidupan peribadi akhirnya disalah ertikan dan mengundang masalah pula,” katanya.Ketika ditanya mengenai desas-desus pembatalan kontraknya sebagai duta produk kecantikan, Hanez berkata, dia tidak mahu mengulas lanjut untuk menjaga hubungan baik dengan banyak pihak. Sumber


Penyokong Bikin Kecoh di Stadium Perak


Cik Siti Online

Penyokong Bikin Kecoh di Stadium Perak

Bola tu bulat..Ada masa pasukan yang kita sokong menang ada masa pula kalah. Kalah atau menang tu adat permainan dan kita perlu terima dengan hati yang terbuka. Jangan disebabklan sebiji bola kita bergaduh dan berpuak-puak pula. Harus diakui bukan semua penyokong tapi sikap segelintir fans yang menyebabkan semua terpalit sama.

Ipoh: Empat penyokong Perak ditahan polis kerana merusuh dengan membaling batu, suar, mercun dan pelbagai objek ke dalam padang serta penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) selepas menyaksikan pasukan mereka tewas 1-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, di sini malam tadi.

Kekecohan itu turut mengakibatkan jurgambar NSTP Supian Ahmad dan beberapa penyokong JDT turut cedera akibat dibaling objek keras termasuk batu. Difahamkan, dua anggota polis termasuk FRU turut cedera pada mata dan kepala akibat dibaling batu oleh penyokong terbabit.

POLIS terpaksa menahan sebahagian penyokong Perak dari menyerbu ke arah penyokong JDT.

Kekecohan dikatakan mula tercetus di bahagian tempat duduk penyokong pelawat apabila sebahagian besar penyokong tuan rumah menyerbu dan membaling pelbagai objek.

Situasi semakin tegang menyebabkan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) mengarahkan penyokong JDT masuk dan berkumpul di padang bagi mengelak daripada dibaling dan bertembung dengan penyokong Perak yang semakin tidak terkawal. 

Menjelang tengah malam ini, FRU mula menggunakan gas pemedih mata dan jentera menyembur air ke arah kumpulan penyokong Perak yang enggan bersurai manakala empat penyokong turut ditahan.

Keadaan mula reda apabila penyokong JDT diiring polis keluar dari stadium hingga menaiki bas mereka sebelum kenderaan polis turut mengiring mereka ke plaza tol Lebuhraya Utara Selatan.

Kekecohan malam ini bagaikan mendapat petanda awal apabila dua bas yang membawa pasukan dan penyokong JD disembur dengan cat bertulis 'This is Ipoh', pagi semalam.

Kedua-dua kenderaan itu yang diparkir di kawasan tempat letak kereta sebuah hotel tempat pasukan pelawat menginap di Ipoh. Sumber


Monday, April 14, 2014

Giveaway Simple-Simple by Shad


Cik Siti Online

Giveaway Simple-Simple by Shad

Greetings and Assalamualaikum to all.
Jemput Join ya.


Klik Banner untuk Join

Senarai Hadiah

R Series Luxury Set from Cosway x2
Novel Pilihan Sendiri x5
R Series Hand & Body Lotion x3
Bawal Plain + Cute Brooch x3
Top-up RM5 x5

Due Date : 21 April 2014










Sunday, April 13, 2014

(GAMBAR) Tudung Bawal Gaya Mawar Fizo Omar


Cik Siti Online

(GAMBAR) Tudung Bawal Gaya Mawar Fizo Omar

Belum pun reda isu pasal rampasan tudung yang dilakukan pihak Fareeda hingga menerima pelbagai kecaman peminat. Pendapat Cik Siti lah sekarang ramai peniaga pakaian dan tudung yang membawa jenama muslimah tapi harga yang mereka tawarkan memang tak ingat dunia. 

Susah nak cari rekaan muslimah dengan harga sederhana. Kalau ada yang berkenan di hati,  bila tengok harga mahal pulak. Bukan semua orang berkemampuan.

Sebelum ada anak dulu memang Cik Siti selesa bertudung bawal..Tapi sejak ada anak dan timbul fesyen tudung awning ni Cik Siti terus jatuh suka sebab senang..Faham-fahamlah bila ada anak tak ada masa nak pin-pin tudung ni..Bila tudung berawning terus je sarung ke kepala dan siap..

Tapi bila masuk kat blog yunabella.blogspot.com Cik Siti suka pulak tengok stail tudung bawal yang cuba ditonjolkan pemilik blog. Simpe but nice. Nampak juga macam tudung yang ada brand pulak. Pemilik blog ni namakan gaya tudung ni , tudung bawal Mawar Fizo Omar. 






Mesti cuba nie:-



mesti ada pin, dan brooch besar, pastikan jarum panjang,jadi senang nak pin .



Guna bawal biasa je, pastu samakan yang depan .


Pandangan dari belakang


Boleh pin kat belakang untuk nampak lagi kemas , tak nak letak pun boleh :)


Start gumpalkan tudung , boleh start dari tengah tudung atau jarak sejengkal macam tu 


Lipat tudung secara menaik 


cuba lipat siap-siap dan terus pin atau pun, buat satu-satu macam dalam gambar 


Bajet lah nak singkat atau labuh. sebab tu kena pin kena panjang

Selesai pin memang akan messy macam ni . Just adjust dan cantikkan lipatan tu


Satukan hujung yang bercabang 


pin kat belakang tudung yang di kemaskan tu 


Siap ! Kalau rasa singkat  boleh turunkan lipatan tu atau jangan pin belakang tudung :)
Rasanya gaya sesuai ni nak pergi mana pun senang dan ringkas .

selamat mencuba ya ;)

Sumber